Reguli de bun simț în cabinetul Medicului de Familie
Un proverb englez spune ca: „Politetea nu costa bani, dar cumpara orice”. Trebuie sa stim si sa fim constienti ca traim intr-o comunitate si ca in orice colt de lume ne-am afla exista reguli de comportament in orice societate, care implica o morala si o tinuta in armonie cu regulile de convetuire bazate pe stima si respect reciproc. Tinuta si comportamentul pe care le abordam in societate ne dezvaluie educatia, cultura si caracterul. Pentru a avea o viata frumoasa si armonioasa in acelasi timp, avem nevoie de o atitudine de apreciere si respect, in primul rand fata de noi insine si apoi fata de aproapele nostru.
Regulile cabinetului au menirea de a cultiva o atitudine de asumare a responsabilitatii pentru propriul comportament, de ordine si armonie, stari generatoare de echilibru si vindecare, atat psihica cat si fizica. Ca si orice institutie si cabinetul medical are regulile lui de buna functionare si organizare.
In calitate de pacient al Cabinetulului Dr. Diana Enăchescu vă rugăm în mod respectuos să ţineţi cont de următoarele aspecte:
1). Nu se admit programarile făcute in numele sau pentru o alta persoană, decât dacă este vorba de un minor și este copilul Dvs.
2). Dacă aveți programare sunteți rugați să o și onorați sau în cazul în care nu puteți veni, vă rog să anuntați cu 24 de ore înainte, sau cât mai din timp, pentru ca programul pe ziua respectivă să poată fi reorganizat. Dacă vă faceți o programare și nu veniți, și nici nu anuntați în timp util, timpul pus deoparte pentru dvs. nu mai poate fi folosit pentru o altă persoană, pentru că programările sunt deja făcute. De aceea vă rog sa fiti responsabil atunci când vă faceți o programare!
3). Dorim să vă reamintim ca scopul medicului de familie este de a consulta pacienţii şi nu de a elibera trimiteri către specialişti la cererea pacientului. De asemenea trebuie să aveţi în vedere faptul că orice act medical la cererea pacientului se face contra-cost asemeni clinicilor medicale private. Astfel încât sunteţi rugaţi ca fiecare consultaţie în cadrul cabinetului să nu înceapă prin formularea ” vreau” asemeni modului în care procedaţi în supermarket. Vă asigurăm de faptul că prin intermediul cursurilor de perfecţionare medicală continuă avem cunoştinţele medicale necesare pentru a stabili un diagnostic şi a recomanda un tratament astfel încât sa nu fie necesară intervenţia medicului specialist decât în cazuri foarte grave.
4). Sunteți rugat să fiți punctual. Dacă veniți prea devreme veți deranja consultația pacientului programat înaintea Dvs, dacă întârziați veți pierde din timpul Dvs. Timpul alocat consultației nu se va prelungi pentru că ați ajuns mai tarziu.
5). Pe parcursul consultaţiei la doctor sunteți rugat să vă opriţi sonorul telefoanelor mobile, pentru a nu fi distrași în timpul consultației și pentru a nu fi afectată calitatea actului medical.
6). Programările se fac telefonic la numărul de telefon 0748246642 numai în timpul programului de lucru afișat. De aceea sunteți rugați într-un mode respectuos să nu sunați în zilele de sâmbătă, duminică sau la ore nepotrivite decât în cazul unei urgențe.
7).Numărul de telefon și adresa de e-mail sunt utile pentru a vă face o programare sau a cere diverse informații legate de activitatea cabinetului. Posibilitatea de a cere sfaturi sau soluții la problemele de sănătate o aveți doar în timpul consultațiilor, în cadrul cabinetului sau la domiciliu.
8).Nu avem absolut nimic împotriva faptului de a cere o a doua părere medicală avizată din partea unui alt cadru medical, însă vă rugăm să ne informați în momentul în care luați această decizie astfel încât medicul de familie să știe circuitul Dvs. în sistemul medical și implicit evoluția bolii.
9. După terminarea consultației, sunteți rugați să reveniți la cabinet pentru un control medical periodic și o evaluare a eficienței terapiei. Data următoarei consultații va fi stabilită de către medicul de familie, de comun acord cu Dvs.
Vă mulțumesc pentru colaborarea Dvs cu mult respect și apreciere!